Krzysztof Thol
Prawo w Polsce stanowi Sejm czyli posłowie w głosowaniach, natomiast ustawy podpisuje Prezydent.
Proces stanowienia prawa jest jawny, przez co należy rozumieć to, że dla każdego przepisu prawnego można odnaleźć jego „pomysłodawcę” jak również wszystkich posłów, którzy ten pomysł poparli swoim głosem.
Sposób znalezienia tych „ktosiów”, którzy ustanowili prawo jest następujący:
1) ustalamy konkretną Ustawę, w tym przypadku Kodeks Wykroczeń:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130000482
2) tam jest wpisany Dziennik Ustaw : Dz.U. 2013 nr 0 poz. 482
Warszawa, dnia 22 kwietnia 2013 r.
3) znajdujemy interesującą nas pozycję:Poz. 482
i konkretne przepisy:
Art. 92a.14) Kto, prowadząc pojazd, nie stosuje się do ograniczenia prędkości określonego ustawą lub znakiem drogowym, podlega karze grzywny.
14) Dodany przez art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 225, poz. 1466 oraz z 2011 r. Nr 244, poz. 1454), która weszła w życie z dniem 31 grudnia 2010 r.
§ 3.19) Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie.
19) Dodany przez art. 2 pkt 2 ustawy, o której mowa w odnośniku 14.
które posiadają odnośniki do innych ustaw.
W tym przypadku:
Dz. U. Nr 225, poz. 1466 oraz z 2011 r
oraz Dz.U. z 2011 r. Nr 244, poz. 1454
4) znalezienie odpowiedniego głosowania:
wchodzimy na stronę Sejmu:
http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/page/archiwum
5) wybieramy odpowiednia kadencję – w tym przypadku 2010 rok
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/posglos?OpenAgent&6
6) klikamy w dzień 29.10.2010
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/listaglos?OpenAgent&1099
7) wyszukujemy interesujące nas głosowania:
10:23 |
Pkt 27. porz. dzien. Sprawozdanie Komisji o stanowisku Senatu w sprawie ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw – głosowanie nad odrzuceniem 1. poprawki Senatu | |
10:24 |
Pkt 27. porz. dzien. Sprawozdanie Komisji o stanowisku Senatu w sprawie ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw – głosowanie nad odrzuceniem poprawek Senatu 2. i 3., od 7. do 9. oraz 12. i 13. | |
10:24 |
Pkt 27. porz. dzien. Sprawozdanie Komisji o stanowisku Senatu w sprawie ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw – głosowanie nad odrzuceniem poprawek Senatu 4. 5. i 10. | |
10:25 |
Pkt 27. porz. dzien. Sprawozdanie Komisji o stanowisku Senatu w sprawie ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw – głosowanie nad odrzuceniem 6. poprawki Senatu | |
10:26 |
Pkt 27. porz. dzien. Sprawozdanie Komisji o stanowisku Senatu w sprawie ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw – głosowanie nad odrzuceniem 11. poprawki Senatu | |
10:26 |
Pkt 27. porz. dzien. Sprawozdanie Komisji o stanowisku Senatu w sprawie ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw – głosowanie nad odrzuceniem poprawek Senatu 14. i 15. |
8) klikamy w poszczególne pozycje i otrzymujemy odpowiednie wyniki:
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowania?OpenAgent&6&77&33
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowania?OpenAgent&6&77&34
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowania?OpenAgent&6&77&35
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowania?OpenAgent&6&77&36
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowania?OpenAgent&6&77&37
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowania?OpenAgent&6&77&38
9) jak głosowali poszczególni posłowie dowiadujemy się klikając odpowiedni odnośnik:
np. dla ostatniego głosowania:
http://orka.sejm.gov.pl/Glos6.nsf/nazwa/77_38/$file/glos_77_38.pdf
10) czego dotyczą poszczególne głosowania odnajdujemy w stenogramach:
http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter6.nsf/main?OpenForm&Seq=1#top
29.10.2010:
http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter6.nsf/0/E43F88AE99BC0D5FC12577D0004C0878/$file/77_c_ksiazka.pdf
w ostatnim linku jest to opisane na stronach 210-211:
W poprawce 1. do art. 20 ust. 3 pkt 1 Senat proponuje podwyższenie dopuszczalnych prędkości samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony odpowiednio ze 130 km/h do 140 km/h na autostradzie oraz ze 110 km/h do 120 km/h na drodze ekspresowej dwujezdniowej.
Komisje wnoszą o przyjęcie tej poprawki.
Przystępujemy do głosowania.
Kto z pań i panów posłów jest za odrzuceniem
1. poprawki Senatu, zechce podnieść rękę i nacisnąć
przycisk.
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał?
W głosowaniu udział wzięło 402 posłów. Większość bezwzględna wynosi 202. Za było 4 posłów,
przeciw – 398.Stwierdzam, że Sejm wobec nieuzyskania bezwzględnej większości głosów poprawkę Senatu przyjął.
Przeciwko poprawce byli:
PO – Dzięcioł Janusz
SLD – Matuszczak Zbigniew
SLD – Tomaszewski Tadeusz
PSL – Piechociński Janusz
W poprawce 6. do art. 129h ust. 5 pkt 3 Senat
proponuje podwyższenie do 10 km/h dopuszczalnego błędu kierowcy w utrzymaniu dozwolonej prędkości.
Komisje wnoszą o przyjęcie tej poprawki.
Przystępujemy do głosowania.
Kto z pań i panów posłów jest za odrzuceniem
6. poprawki Senatu, zechce podnieść rękę i nacisnąć
przycisk.
Kto jest przeciw?
Kto się wstrzymał?
Głosowało 397 posłów. Większość bezwzględna
wynosi 199. Za było 5 posłów, przeciw – 392.
Stwierdzam, że Sejm wobec nieuzyskania bez
względnej większości głosów poprawkę Senatu
przyjął.
Przeciwko poprawce głosowali:
PO – Dzięcioł Janusz
PO – Huskowski Stanisław
PIS – Abramowicz Adam
PIS – Zieliński Jarosław
PSL – Piechociński Janusz
Wnioski końcowe dotyczące wprowadzenia art.96 par.3 są zatem następujące następujące:
Sejm i Senat przyjął w CAŁOŚCI ten konkretny przepis prawny gdyż ani Senat, ani Sejm nie proponował poprawki uchylającej ten przepis.
A ponieważ sprawa zgodności z Konstytucją tego przepisu wpłynęła właśnie do TK, to oznacza, że polski Sejm i Senat W CAŁOŚCI naruszyli Konstytucję.
Oto cała PRAWDA o polskim stanowieniu prawa.