Zarząd Stowarzyszenia Prawo na Drodze zwrócił się do nastpujących instytucji:
Rządowego Centrum Legislacji, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Komendy Głownej Policji oraz Biura Analiz Sejmowych
z wnioskami o uwzględnianie SPnD – jako organiozacji społecznej zajmującej się m. in. problematyką prawa wykroczeń oraz prawa o ruchu drogowym (w tym prawa o kierujących pojazdami) – w pracach legislacyjnych podejmowanych i koordynowanych przez te instytucje na wszystkich etapach procesu legislacyjnego.
W pismach tych wskano, iż
„Jednym z podstawowych celów działalności Stowarzyszenia Prawo na Drodze jest:
monitorowanie procesów stosowania prawa przez organy władzy publicznej” (§ 6 Statutu Stowarzyszenia Prawo na Drodze).
oraz, że
„Stowarzyszenie cele swoje realizuje m. in. poprzez:
opiniowanie projektów aktów prawnych z zakresu prawa karnego, prawa wykroczeń, prawa ubezpieczeń komunikacyjnych, prawa komunikacyjnego, a w szczególności prawa o ruchu drogowym oraz prawa o kierujących pojazdami” (§ 7 lit a. Statutu Stowarzyszenia Prawo na Drodze).
W związku z takim właśnie profilem organizacji – udział Stowarzyszenia Prawo na Drodze w pracach na tworzeniem prawa w przedmiotowych zakresach – może okazać się pożyteczny, a nawet konieczny.