Sędzia i biegły: wespół w zespół by żądz moc móc wzmóc

rec002

Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na rec002

  1. Liber Abaci pisze:

    1. Pojazdy jadące z Gryfina dla obserwatora stojącego w miejscu, gdzie stał patrol widoczne są z maksymalnej odległości 165-170m.

    2. Motocykl wychamował przy policjantach.
    3. 112 km/h = 31,2 m/sek
    4. Droga potrzebna do zatrzymania (czas reakcji + droga hamowania) motocykla z prędkości 112 km/h wynosi:
    Droga przebyta w czasie reakcji – 30-40 m
    Droga hamowania – ~60-70 m, a przy mokrej nawierzchni ~90-100 m.
    W sumie od momentu, gdy motocyklista zauważy sygnał funkcjonariusza do zatrzymania, do momentu zatrzymania przejedzie 90-110 m, a przy mokrej nawierzchni przejedzie 120-140 m.

    Skoro motocyklista zatrzymał się przy policjantach, zatem (zakładając suchą jezdnię) musiał rozpocząć hamowanie 100 m przed nimi, a zatem od momentu kiedy motocyklista pojawił się policjantom na zakręcie, do momentu dania motocykliście znaku do zatrzymania musiało upłynąć ok. 2 sek…

    DWIE SEKUNDY na zauważenie motocykla, reakcję i podniesienie ręki z urządzeniem, wycelowanie w motocykl, dokonanie pomiaru, stwierdzenie, że nastąpiło przekroczenie, wyciągnięcie ręki i danie sygnału do zatrzymania… to wszystko w 2 sekundy… Ile trwa sam pomiar – ile czasu mija od naciśnięcia spustu do wyświetlenia prędkości w Iskrze? Robiliście testy to wiecie…

    I nikt nie zażądał zrobienia eksperymentu procesowego, czy to jest realne?

    • redakcja pisze:

      Ma Pan rację. Nie było takiego wniosku. Ale był wniosek o powołanie biegłego z zakresu pomiarów prędkości, który sąd oddalił. Oddalił by zapewne także wniosek o eksperyment procesowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Enter Captcha Here : *

Reload Image