Pomiar prędkości w ruchu drogowym. Uwarunkowania prawne i techniczne

Stowarzyszenie Prawo na Drodze organizuje w dniu 14 stycznia 2017 r.

s z k o l e n i e

na temat

Pomiar prędkości w ruchu drogowym. Uwarunkowania prawne i techniczne

Program:

Cz. I . godz. 10.00 – 13.00

Pomiar prędkości miernikiem radarowym

– zasady działania miernika radarowego,

– mierniki radarowe używane przez polską policję – charakterystyka,

– technika wykonywania pomiarów,

– typowe błędy pomiarowe i ich przyczyny,

– ćwiczenia praktyczne.

Cz. II. Godz. 14.00. – 16.30

Pomiar prędkości lidarem

– zasady działania,

– mierniki lidarowe używane przez polską policję – charakterystyka,

– algorytmy do złej pogody,

– typowe błędy pomiarowe i ich przyczyny.

Miejsce szkolenia: Zajazd Magda, 42-425 Kroczyce, ul. Armii Ludowej 75 (województwo śląskie).

Prowadzący szkolenie: Sławomir Janczewski – programista, projektant urządzeń pomiarowych i autor patentów.

Koszt szkolenia – 90 zł.
Członkom SPnD z uregulowaną składką za 2017 r. przysługuje zniżka 30%.
Liczba miejsc: 20.

Uczestnicy otrzymają certyfikaty ukończenia szkolenia.

Zgłoszenia pod adresem: zarzad@prawonadrodze.org.pl

Ten wpis został opublikowany w kategorii Iskra-1, Laserowe mierniki prędkości, Ręczne mierniki prędkości. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

6 odpowiedzi na „Pomiar prędkości w ruchu drogowym. Uwarunkowania prawne i techniczne

  1. Wicek49 pisze:

    W Polsce zupełnie pomijane jest zagadnienie dokładności pomiaru prędkości. Jak wiadomo, oficjalnie (bo pewnie nie w rzeczywistości) błąd pomiaru fotoradarów, videorejestratorów i mierników radarowych to +/- 3 km/godz. do 100 km/godz. – +?_ 3% powyżej tej prędkości, natomiast mierniki laserowe mają dokładność +?_1 km/godz. i +/- 1% pow. 100 km/godz. Tyle teorii.
    W praktyce zatrzymywane są prawa jazdy kierowców, u których „stwierdzono”, że w terenie zabudowanym przekroczyli dozwoloną prędkość o 51 km/godz. A może było to tylko 48, albo aż 54 km/godz.? Sam, jak frajer, pozwoliłem sobie kiedyś wlepić maksymalny mandat za stwierdzoną videorejestratorem prędkość 141 km/godz., innym razem uznałem, że fotoradar dokładnie zmierzył mi prędkość 101 km/godz. na ograniczeniu do 60 km/godz. Po jakimś czasie od tych wydarzeń zadzwoniłem do Komendy Ruchu Drogowego, gdzie usłyszałem, że „nasze urządzenia pomiarowe mierzą bardzo dokładnie” (!)
    W zeszłym roku fotoradar we Francji zrobił zdjęcie z tylu mojej przyczepy, z pomiarem 78 km/godz. Na ograniczeniu do 70. Ukarano mnie za przekroczenie o 3 km/godz., ponieważ przyjęty błąd pomiaru to +/- 5 km/godz. na tym samym druku przeczytałem, ze video rejestrator w samochodzie policyjnym mierzy z błędem aż 10 km/godz., co ze wszech miar jest słuszne, bo przecież nie mierzy mojej, ale swoja prędkość. Za to kara była surowa: 65 Euro, zredukowane o chyba 40 w przypadku natychmiastowego opłacenia mandatu (co oczywiście zrobiłem).
    Czyli można dokonywać pomiarów solidnie, z zachowaniem rozsądku i przyzwoitości. Szkoda, że we Francji, a nie u nas.
    Inna sprawa to wysyłanie „quizu ABCD”, co jak wiemy jest nielegalne. Doprowadziłem – po wymianie często zabawnej korespondencji – do umorzenia trzech spraw wszczętych o ukaranie mnie przez warszawską straż miejska, kwestionując prawomocność tego postępowania i dokładność pomiaru. Ale to inna sprawa.
    Żeby było jasne: jestem gorącym zwolennikiem mierzenia prędkości i karania za przekroczenia prędkości w danym miejscu obowiązującej (przy założeniu, ze ograniczenia są sensowne). Ubolewam, że przyzwoicie postawione i funkcjonujące fotoradary zostały skasowane, i czekam z niecierpliwością na ich przywrócenie. Ale niech to się dzieje w sposób praworządny, a nie zbójecki, z naciąganiem prawa.

  2. citizen pisze:

    czy materiały ze szkolenia są możliwe?

  3. A czemu tak daleko….w Centralnej Polsce prosimy o szkolenie…jak komuś skradli prawo jazdy na 3 miesiące to jak ma dojechać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *